Kokosový,Arganový,Ricínový olej

Ahojte!

V dnešnom príspevku vám poviem niečo o spomínaných olejoch.
Možno sa dozviete čosi nové a prehodnotíte ich používanie. Možno ich zaradíte do vašej každodennej rutiny,každopádne dúfam,že sa vám bude príspevok páčiť...
Sú to moje poznatky alebo teda skôr poznámky. 
Kokosový a ricínovy olej som kúpila TU a arganový TU



Kokosový olej
upcháva póry
- môže spôsobiť zhoršenie vášho akné
- môže vysušovať pleť

Náhrada=hroznový,konopný olej-sú oveľa menej Comedogenic (komedogénne)

Komedogénne oleje sú také oleje,ktoré spôsobujú a upchávajú póry,akné a čierne bodky

Kokosový olej však môžete namiesto pleti použiť na-suché lakte
                                                                                    -suché päty
                                                                                    -na varenie,pečenie

Arganový olej
- na pleť/pokožku-hĺbkovo hydratuje
                             - pri pravidelnom používaní znižuje kožný maz
                             - má hojivé účinky: na ekzémy,akné zápaly kože, bodnutie                                                                       hmyzom, rôzne infekcie kože
                     
 -na vlasy-vyživuje a hĺbkovo hydratuje vlasy
                -dodáva vlasom lesk

 -iné-predlžuje obočie a mihalnice
        -spevňuje nechty



O arganovom oleji treba ešte veľa štúdii, keďže by mohol mať pri pravidelnom užívaní priaznivé účinky pri liečení srdcových chorôb, cukrovke, vysokom tlaku alebo rakovine. Nič z tohoto však nie je potvrdené, pretože väčšinou sa testy vykonávajú na zvieratách, nie samotných ľuďoch.


Ricínový olej
- na pleť/pokožka -pri suchej pokožke, akné, pomáha pri tmavých škvrnách
                              - pri popáleninách
                   
- vlasy- podpora rastu vlasov,pevnejšie vlasy
           - pri rozštiepených končekoch,lupinách
           -pri svrbení hlavy
 
 -iné- na rast mihalníc
       - ako prírodné preháňadlo (pri tehotných ženách môže vyvolať pôrod)


Dúfam,že sa vám dnešný príspevok páčil. Do komentára mi môžete napísať ktorý z olejov používate.
Tiež budem rada ak mi napíšete o ktorých olejoch poprípade iných produktoch by som mala napísať daľší príspevok.

AHOJTEE!
                            













Komentáre

  1. Já na pleť používám zmiňovaný konopný olej, je na pleti příjemný, ale nevšimla jsem si, že by mi nějak výrazněji pomáhal, asi zůstanu věrná mému milovanému bambuckému máslu :) Na vaření jsem si ale oblíbila kokosový olej :)

    Another Dominika

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. konopný som ešte neskúšala :), áno bambucké maslo bývalo aj moje najobľúbenejšie, nejako som ho ale nahradila :)

      Odstrániť
  2. Asi dva mesiace dozadu som začala používať ricínový olej na riasy a obočie — a tá zmena je fakt úžasná! Teraz ho používam aj na suchšie časti pleti, lebo hlboko hydratuje ❤

    SIMPLY BERENICAFacebook PageREAD ABOUT "DIY NATURAL FACE MASKS (THAT ACTUALLY WORK)"

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ricínový je naozaj skvelý ja som ho zariaľ používala len na mihalnice a obočie na pleti som ho veľa krát nemala :)

      Odstrániť
  3. Téda, moc pěkné shrnutí! :) V době boomu kokosového oleje jsem si s ním denně mazala obličej a musím říct, že akné bylo opravdu jenom horší a horší (naštěstí brzy došel a pak mě něco takového už nenapadlo). Poslední dobou sháním právě nějaký dobrý arganový, který by mi sednul za vlasy, takže díky za článek! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Já jsem kdysi kokosový zkoušela na pleť i vlasy, ale pro mě nic moc, tak už ho mám jen v kuchyni, případně si s ním čistím ústní dutinu. Ricinový jsem zatím nezkoušela, ale vypadá skvěle, možná koupím.
    Arganový jsem kdysi měla olejíček na vlasy a seděl mi asi nejvíc. Jinak na vlasy miluju i olivový olej, mám je po něm neskutečně vyživené, lesklé a přitom ne mastné.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. veď toto, že každý o kokosovom rozpráva aký je dobrý, pritom zbytočne môže ešte zhoršiť stav :/

      Odstrániť
  5. Kokosový olej je skvělý, mám ho ráda hlavně proto, že má nespočet využití :))

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Skvělý článek. Všechny tyhle oleje jsem měla a byly super. Arganový používám nejraději do vlasů a vůbec jsem nevěděla, že je tak skvělý i na pleť.
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Osobne veľmi rada používam ricínový olej a to najmä na obočie :) Ale kokosový olej je skvelý ako na kozmetické účely, tak aj v kuchyni. Takže oba tieto sú pre mňa top :)
    my blog: THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Mám arganový olej a úplne ho zbožňujem! :) Takisto si už dlhšie plánujem kúpiť ricínový, lebo som počula, že pomáha na rast obočia :)
    What A Fancy World

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Ja mám mastnú pleť ale okolo nosa mám zase suchú tak tam si dávam väčšinou viac krému

    VIKTORIÁNSKA MÓDA V MODERNOM ŠATE

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Best